Trešdiena, 13 Maijs 2015 00:16 Publicēts Sleja 2

Homoseksuāls dzīvesveids nonāk pretrunā ar dievišķo kārtību, tomēr tā nosodīšana nav vērsta pret cilvēkiem, kuri cieš no homoseksuālām tieksmēm. Par to stāsta teologs un filozofs, Jāna Pāvila II Pontifikālās Universitātes lektors, katoļu priesteris Dariušs Oko.

Otrdiena, 12 Maijs 2015 23:44 Publicēts Sleja 1

Islāma kalifāts cīnās nevis pret Rietumiem, bet gan pret kristietību un kristiešiem. Pienācis laiks skaidri to pateikt, jo agri vai vēlu arī Rietumos iestāsies mocekļu laiks.

Otrdiena, 12 Maijs 2015 09:42 Publicēts Sleja 2

/Sandra Gintere/

Debates ASV sabiedrībā par jautājumiem, kas saistīti ar transpersonām, jeb mainīta dzimuma personām, ir nedaudz jaunākas par līdzīga veida debatēm attiecībā uz homoseksuālām personām. Kopš 20.gs. beigām, kad Amerikas Psihiatru Asociācija homoseksualitāti izņēma no psihisko traucējumu saraksta un 1998.gada paziņojuma, ka aizliedzama būtu visa veida "atgriešanās" (conversion) psihoterapija, debates ir saasinājušās arī attiecībā uz Dzimuma Identitātes traucējumiem un psihoterapijas pielietošanas to ārstēšanā. "Atgriešanās" (conversion) jeb "labošanas" (reparative) terapija ir virkne psihoterapeitisku paņēmienu, kuru mērķis ir homoseksuālu cilvēku noslieču labošana un atgriešana pie heteroseksuālas dzīves veida, vai arī cilvēku, kuri vēlas mainīt savu dzimumu, atgriešana pie sava dzimumam identitātes. Prezidents Obama jau agrāk bija aicinājis izbeigt psihoterapiju, kuras mērķis ir mainīt geju, lesbiešu un transvestītu seksuālo orientāciju vai dzimuma identitāti. 2014. gada vasarā viņš izdeva rīkojumus aizliegt ar dzimuma identitāti saistītu diskrimināciju.

Piektdiena, 08 Maijs 2015 08:31 Publicēts Sleja 1

Pāvests Pijs XII vēlējās, lai ebreju glābšanai tiktu atvērtas klosteru klauzūras.

/Marko Respinti/

1943. gada septembrī vācu nacisti okupēja Romu. Sākās ebreju “medības”. Oktobrī, vairs nezinot, pie kura svētā vērsties, šie cilvēki sāka lūgt pajumti katoliskajās struktūrās, kurām vēl joprojām bija (un vienmēr ir bijusi) sava veida faktiskā teritoriālā imunitāte. Taču daudzas no šīm struktūrām, pie kurām ebreji vērsās, bija klosteri un klauzūras tipa klosteri. Tolaik tā bija stingrā klauzūra, kura bija neaizskarama un neapstrīdama. Klosteru priekšniecēm un priekšniekiem tas bija būtisks sirdsapziņas pārbaudījums – pārkāpt svēto solījumu un uzņemt svešiniekus, kas turklāt nav katoļi, tādā veidā pakļaujot visus briesmām, vai arī palikt uzticīgiem solījumiem, nerespektējot cilvēkus?

Jaunākie raksti